Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Hafslund Strøm
2.6
334 verifiserte omtaler
Hafslund Strøm er nå blitt til Fortum
Hafslund Strøm og Fortum er nå samme selskap. Klikk her for å gå til Fortum.

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
334 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Hafslund Strøm trenger minimum 10 omtaler.
22%
Dårlig
22% anbefaler Hafslund Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 334 omtaler om Hafslund Strøm

FILTRER OMTALER
51
18
22
28
215
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Skift selvskab så hurtigt som muligt

Omtale av  Rene S

5 strømafbrydelse på ca. 2 1/2 mdr siden juni. Mangler strøm i ca. 1. 1/2 - 2 timer hver gang

Nyttig (0)

Arrogant og lite kundevennlig !

Omtale av  Jimmy O. R

Ble presset til å inngå strømavtale, men har ikke fått tak i dere tidligere på verken telefon, e-mail eller kontaktskjema (idag), for å benytte meg av angreretten. Skriftlig er angrerettskjema sendt pr. e-mail for noen dager siden, etter at telefonisk kontakt ikke lot seg gjøre. Tilbakering-funksjon fungerte heller ikke. Det var visstnok ett ubesvart anrop på telefon, men jeg hadde kontroll på telefon hele dagen. Da har dere bare ringt for å legge på igjen ... DÅRLIG KUNDESERVICE :-(

Svar fra Hafslund Strøm
25.08.2020 16:24

Hei Jimmy! Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss og at du ikke har fått tak i oss verken per e-post eller telefon, slik skal det ikke være. Våre telefonlinjer er åpne fra 08.00-16.00 mandag til fredag og man skal bli ringt opp igjen av oss dersom man har gitt beskjed om dette. Jeg vil gjerne høre mer om hva som har skjedd i denne situasjonen og hadde derfor satt pris på om du tok kontakt med oss på Facebook Messenger eller via chatten vår på vår hjemmeside: www.hafslundstrom.no. Dersom du nylig har sendt oss e-post vil denne bli besvart snarlig. Jeg beklager igjen for opplevelsen og håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (1)

Elendig selskap

Omtale av  Roza S

Tull og tøys hele veien. Feil kunde, feil faktura . Dårlig kompetanse .Ønsker du problemer i ditt liv velg Hafslund

Svar fra Hafslund Strøm
25.08.2020 15:48

Hei Roza! Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Her vil jeg gjerne høre mer om hva som har skjedd slik at vi kan komme til en løsning. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] eller per tlf: 21494949. Du kan også kontakte oss på Facebook Messenger eller via chatten vår på nettsiden vår www.hafslundstrom.no. Jeg håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (1)

Elendig service: Endrer avtaler uten varsel, informerer ikke aktivt om billigste tilbud,

Omtale av  Tidligere T. K

Jeg fraråder Hafslund Ström på det sterkeste. Etter å ha värt en lojal og pliktoppfyllende kunde i snart to tiår har jeg nå oppdaget at de godt tilbake i UTEN VARSEL har endret avtalebetingelser på strömavtalen, og viser til at det burde jeg sett på faktura (som går på avtalegiro selvsagt), samt at de skriver eksplisitt i sitt svar at de ikke aktivt orienterer om de rimeligste strömavtale som finnes, det er opp til kunder å selv finne ut av. Min side blir heller ikke operativ av Hafslund med mindre man ber om det, Man kan derfor leve i god tro på at tegnet avtale fortsatt gjelder med mindre man fölger med på ev endret tekst på faktura HVER måned. Hafslund endrer avtaler uten varsel og ser det hensiktsmessig å unnlate å informere kunder både om det og å gi dem rimelig beslutningsgrunnlag for å velge hvis avtaler skal endres. Kort sagt du kan ikke ha tillit til dem og de utnytter ved mangelfull informasjon (hvilket fremstår bevisst strategi) lojale kunder. Velg andre strömleverandörer.

Svar fra Hafslund Strøm
25.08.2020 14:33

Hei! Først og fremst vil jeg beklage for opplevelsen du har hatt med oss i Hafslund Strøm. Jeg forstår at dette kan være forvirrende og frustrerende, og jeg skal forklare så godt jeg kan. Når det gjelder endring av avtalene våre, er dette noe som opplyses våre kunder digitalt og som står spesifisert i våre avtalevilkår. Dette kan entes opplyses på e-post eller på Min Side. Min Side er en tjeneste og en funksjon der man selv må ta kontakt med oss for å opprette bruker, dessverre. Det er beklagelig dersom du ikke har mottatt informasjon om dette. Når det gjelder AvtaleGiro og eFaktura vil jeg minne om at dette er to forskjellige ting. AvtaleGiro er en betalingsmetode der beløpet på faktura trekkes automatisk i nettbanken, slik at man selv slipper å legge inn betalingen manuelt hver måned. Faktureringsmetode kan variere fra eFaktura, postfaktura eller e-postfaktura. Efaktura sørger for at fakturaen kommer direkte til nettbanken. Der er det også mulighet for å åpne faktura dersom det er ønskelig. Våre kunder står også fritt til å endre på sin avtale dersom det er ønskelig. Dette kan man gjøre på våre nettsider eller ved hjelp av Min Side. Vi setter pris på våre lojale kunder, og dersom det er slik at avtalen din er endret uten varsel er det fint om du kan ta kontakt med oss på [email protected] eller per tlf 21494949 slik at vi får undersøkt dette nærmere. Jeg beklager igjen for opplevelsen du har hatt med oss og håper å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (3)

Svindel fra Hafslund Strøm

Omtale av  Forbannet K

Hafslund strøm har ved flere anledninger lagt til ulike tjenester på våre abonnement som vi aldri har bestilt. Vi er en bedrift og har mange strømavtale og det ser ut til at Hafslunds selgere gjør dette bevisst for de regner vel med at vi ikke skal oppdage eller bry oss om dette. Dette er svindel og vi har tatt de i dette flere ganger. Vi skal nå bytte over til en annen leverandør og anbefaler alle å gjøre det samme.

Svar fra Hafslund Strøm
13.08.2020 08:32

Hei! Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Ved inngåelse av avtale skal det alltid opplyses til våre kunder om hvilken avtale de blir registrert med, og det skal også innhentes aksept og bekreftelse fra kunden før avtalen prosesseres og blir aktiv. Dette gjelder både privatkunder og bedriftskunder. Jeg vil veldig gjerne se nærmere på denne saken slik at vi kan komme til en løsning, og slik at jeg får meldt dette videre til rette vedkommende. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] eller per telefon: 21494949. Jeg beklager igjen for opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (3)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dårlig tjeneste "Lik betaling"

Omtale av  Renate

Jeg ble ringt i av en litt overivrig selger i januar som foreslo tjenesten lik betaling. Han la det frem på en sånn måte at man ikke skulle havne i minus dersom man hadde denne tjenesten. Så vi har jo da betalt strømregningene som har kommet på 650 kr og ikke tenkt noe mer på det, det er ca samme prisen som vi hadde på spotpris hos Norges Energi. Etter noen mnd fikk jeg en epost om at beregningen var feil og at regningen min derfor også var feil, dette er jo greit nok, men så fikk jeg en ny epost etter et par dager om at det ikke var feil alikevel! Og nå sitter vi jo her etter nesten 8 mnd og skylder Hafslund 1800kr! Greit nok at det ikke er snakk om så veldig mye penger, men vi har ikke fått noen beskjed om det og synes det er ganske ufint at selgerene ikke nevner det når de prøver å selge dette inn hos folk.. Er ikke akkurat lønnsomt hvis man ender opp med mange tusen i minus. Denne tjenesten betaler vi også 45 kroner i måneden for, så vi har betalt 360 kroner for å skylde hafslund 1800 kroner på 8 mnd. Vi har byttet strømleverandør på flekken og skal ALDRI tilbake til Hafslund.. Hadde vært mye mer ålreit om man hadde fått beskjed når man begynte å skylde penger så man kunne endret på dette med en gang.

Svar fra Hafslund Strøm
31.07.2020 00:18

Hei Renate! Jeg forstår frustrasjonen din i denne situasjonen. Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg og tar slike tilbakemeldinger svært alvorlig. Tanken vår bak Lik Betaling er at vi estimerer det gjennomsnittlige årsforbruket og gir et fast beløp å betale basert på dette. Beløpet inneholder også ofte nettleien fra netteieren dersom det er avtale med netteieren om gjennomfakturering. Tjenesten er tenkt slik at man betaler det samme hele året og er en tjeneste man har over lengre tid. Ettersom strømprisen varierer i henhold til vær og årstid vil man på sommeren betale litt mer enn sitt faktiske forbruk - og litt mindre på vinteren. Det er beklagelig å høre om opplevelsen og situasjonen som har oppstått. Jeg vil gjerne se nærmere på hva som har skjedd i denne saken og komme til en løsning. Samt at jeg også vil ta dette opp med vår salgs-og kvalitetsavdeling som melder dette videre til rette vedkommende. Vi kan nås på [email protected], tlf: 21494949 eller via chat på vår hjemmeside eller Facebook. Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss. Jeg håper å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (1)

Vankelig å få kontakt på telefon. Følger ikke opp avtaler

Omtale av  Tor

Forferdelig kundeservice men dyr strøm. Har bedt om å få regning til en angitt adresse uten at de følger opp. Tar ikke telefon når jeg ringer opp. Ikke seriøst selskap.

Svar fra Hafslund Strøm
28.07.2020 06:57

Hei Tor! Jeg forstår at dette oppleves som frustrerende og det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Det er også beklagelig å høre om at du ikke har kommet i kontakt med oss per telefon når du har ringt oss. Her vil jeg veldig gjerne komme i kontakt med deg slik at jeg får sett nærmere på hva som har skjedd i denne saken og komme til en løsning. Vi kan nås på e-post: [email protected], på Facebook eller så kan du snakke med oss på chatten vår på vår nettside: www.hafslundstrom.no. Jeg beklager opplevelsen og håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie

Nyttig (1)

Frekke og arrogante

Omtale av  Jorg K

Plutselig kunne ikke elvira bruke efaktura. Ingen informasjon I forkant. Faktura sent til inkasso med ekspressfart. Ingen hjelp på kundeservice. Masse ekstra arbeid og utgifter. De straffer kunder som bytter strømleverandør.

Svar fra Hafslund Strøm
28.07.2020 07:01

Hei Jorg K! Jeg forstår frustrasjonen din. Dessverre gjelder dette forhold knyttet til din netteier Elvia og jeg har ikke mulighet til å se hva som har skjedd da Elvia er et annet selskap enn oss i Hafslund Strøm. Vi i Hafslund Strøm er kun en strømleverandør. Her anbefaler jeg deg å ta direkte kontakt med Elvia. De kan nås på mail: [email protected] eller per tlf: 02024. Jeg vet også at de har en egen chat på sin hjemmeside: www.elvia.no :) Hilsen Emilie

Nyttig (1)

Nettleie

Omtale av  Ban

Jeg vet at dette er bortkastet tid for det er vel ingen hos Hafslund som egentlig bryr seg hva kundene mener og jeg ser på ratingen at det ikke er mye å skryte av. Dessverre er de blitt alfor store og arrogante med myndighetenes tillatelse. Det oppmuntres til å spare strøm, vel og bra det, men når nettleien ender opp på nesten 87% av en strømregning (ja du ser rett) må noe være fundamentalt galt. Hvor mye av dette går til utbygging og vedlikehold som dere argumenterer for i det kjedsommelige? Er det noe tall på dette ute i offentligheten eller blir det skjult i en suppe av diverse AS? Amerikanerne har et fantastisk ordtak: same sh#t new wrapping. Det sitter jeg igjen med og må betale 401,88 kr i nettleie og 61,01 kr i strømforbruk juni - 20!

Svar fra Hafslund Strøm
28.07.2020 06:59

Hei Ban! Jeg forstår frustrasjonen din. Dessverre er det vanskelig for meg å besvare dette da henvendelsen din gjelder nettleie og forhold knyttet til din netteier. Nettleie er det netteieren din som fakturerer for og er et annet selskap enn oss i Hafslund Strøm. Vi i Hafslund Strøm er kun en strømleverandør. Det er netteieren din som er ansvarlig for nettleien, strømmåleren din og strømnettet der du bor. Hilsen Emilie

Nyttig (0)

Hafslund strøm bedriver telefonterror, og svarer ikke på kundeservice

Omtale av  Tor S

Hafslund strøm, ringer flere ganger pr dag fra flere ulike mobilnummere, svarer ikke når jeg prøver å besvare. Det er heller ikke mulig å nå kundeservice for å klage på dette. Det sies også at det er stor trafikk og skylder på Corona for mangel på svar. Hvor smittefarlig kan det være å svare på henvendelser hjemmefra eller i et rom for seg selv? Jeg konkluderer med at adferden til Hafslund strøm, er uakseptabel og jeg forlanger opphør snarest.

Svar fra Hafslund Strøm
26.07.2020 20:24

Hei Tor! Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Det stemmer at vi i Hafslund Strøm at gjort tiltak som bedrift for å begrense smitten av Covid-19, som kan føre til lenger behandlingstid på henvendelser til kundesenteret. Dette skal på den andre siden ikke bety at man ikke mottar svar fra oss i det hele tatt og dette beklager jeg på det sterkeste. Jeg vil gjerne rette opp dette og komme i kontakt med deg slik at vi kan løse saken. Send meg gjerne en e-post til [email protected] eller send meg en melding på FB-siden vår. Du kan også kontakte oss på chatten vår. Den er åpen fra 09.00-15.00. Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss. Jeg håper på å høre fra deg slik at vi kan komme til en løsning. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (1)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dårlig erfaring

Omtale av  Kirils

Jeg brukt Hafslund strøm et år når vi flyttet til Lillestrøm og avtalt en fast pris 650 per måned (som er allerede ganske mye for 43 kvm leiligheten). Jeg registrert automatisk betaling hos AvtaleGiro. Siste måned fikk jeg regning på ca 960 nok fordi det var slutfaktura for hele perioden fra april til mars (et år totalt). Det gir ikke meningen, fordi sommer månedene bør dekke vinter månedene, når strømforbruk er høyere. Men den er ikke den værste. Faktura var selvfølgelig ikke betalt av Avtalegiro pga beløpsgrense, men fikk ingen beskjed om det skriftlig gjennom sms, e-mail eller post, ingen som ringt meg fra Hafslund heller. Etter to måneder sendte de saken til inkasso, isteden for å informere meg om regningen som var ikke betalt. Jeg har ringt flere ganger når jeg flyttet fra et sted til en annen sted for å høre at alt var i orden med ny adressen, så de hadde fult informasjon. Jeg er ikke person som betaler ikke regningene mine. Nå byttet jeg strømleverandør. Kjempe trist at jeg fikk ikke noe beskjed og de kunne ødelegge min kreditthistorie.

Nyttig (3)

Extreme prices

Omtale av  Nikoleta L

Horrible service extremely high prices double charging more than once I want to quit and I can't even do that

Nyttig (1)

Elendig service når strømmen blir kuttet på grunn av en missforståelse

Omtale av  Thor H. H

Vi er 4 i familien som alle har abbonementer i Hafslund. Vår datter har fått stengt strømmen pga. en missforståelse. Servicen i den forbindelse er så beklagelig dårlig at vi ikke lenger ser oss tjent med å fortsette kundeforholdet hos dere. Vi beklager dette men ser ingen annen løsning. Vi ser oss nå om etter en ny kraftleverandør. Mvh. Thor H. H.

Svar fra Hafslund Strøm
24.06.2020 09:37

Hei Thor! Det er veldig beklagelig å høre om opplevelsen dere har hatt med oss på kundesenteret til Hafslund Strøm. Slik skal det jo ikke være. Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen, men jeg håper du kan ta kontakt med oss på vår Facebook-side eller på chatten vår på www.hafslundstrom.no slik at vi får sett nærmere på saken og situasjonen som har oppstått. Jeg vil veldig gjerne komme til en løsning slik at dere blir fornøyde :) Jeg håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie

Nyttig (0)

Dårlig!

Omtale av  Joubert K

Fikk besøk av selger som sa jeg kunne lage en sammenligningsavtale med Hafslund og min daværende leverandør. Sa ok og bad om å få faktura pr post. Dette gjaldt både min hjemmeadresse og min hytte. Istedet for sammenligninger ble jeg automatisk inn meldt i Hafslund. De sendte meg så fakturaer på mail. Så dette og begynte å melde meg ut. Overså en mailfaktura til min hytte. Da ble purring sendt pr post til min hytteadresse. Var ikke på hytta så den så jeg ikke. Da sendte Hafslund denne til Innkasso! Dette til tross for at jeg allerede hadde fått og betalt opphørsfaktura fra dem. På denne sto det intet om at jeg var skyldig en tidligere faktura. Istedet får jeg en sms fra et inkassofirma at jeg skylder et mye større beløp en den opprinnelige fakturaen. Hafslund=Drittfirma!

Svar fra Hafslund Strøm
24.06.2020 09:37

Hei Joubert! Først og fremst vil jeg beklage så mye for opplevelsen du har hatt med oss i Hafslund Strøm. Vi benytter oss av eksterne byrå for utgående salg og tar tilbakemeldinger som dette svært alvorlig. Her kan det se ut som det er blitt feilinformert av selger og dette må jeg bare beklage. Når det gjelder fakturering sender vi opprinnelig originalfaktura på ønsket metode til våre kunder. Dersom opprinnelig faktura ikke blir betalt innen forfall sendes inkassovarsel alltid per post til adressen som er registrert på kundeforholdet. Her ser det ut til at det kan ha skjedd en systemfeil i utsendelsen av purringen da den ble sendt til din hytte og dette beklager jeg. Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen, men jeg vil gjerne komme til en løsning i denne saken. Jeg håper du vil kontakte oss på [email protected], tlf: 21494949, på vår Facebook-side eller ved hjelp av chatten vår på www.hafslundstrom.no. Jeg beklager opplevelsen. Håper å høre fra deg. Hilsen Emilie

Nyttig (0)

Jeg betalte 1400,- de to første månedene!

Omtale av  August S

Hafslund Strøm er helt forferdelig... Jeg har aldrig vært kunde for de tidligere, og dette var absolutt en negativ opplevelse. De hadde satt meg opp på diverse avtaler som kunne gi meg en lavere pris på sikt. Men det de ikke fortalte meg var at avtalene var basert på familier (vi er 2 personer i en leilighet). Jeg ringte de for å oppklare saken, de beklagde og sa at jeg skulle få en måned med gratis strøm. En mnd etter denne samtalen mottok jeg en faktura, selv om det ble avtalt at jeg ikke skulle betale for den måneden. Jeg ringte de igjen, og de beklagde. I ettertid har det ikke vært noen problemer, men dette gir meg ikke tillit til selskapet. Så jeg anbefaler ikke at du benytter deg Hafslund Strøm.

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Forferdelig overraskelse

Omtale av  Marie

Vi hadde avtale om fastpris på mnd strøm- fikk nå etter to år beskjed om at vi skylder over 20 000kr. Dette har vi ikke fått noe varsel på da hadde vi aldri gått med på dette. Lureri å kalle noe for fastpris og garantere ingen sure overraskelser så slenge denne bomben på oss. Også i disse tider hvor alle tilbyr billigere og kostnadsfritt pga korona- kjører Hafslund på med kanonfaktura. Heller ikke noe positiv opplevelse av kundeservice. Snakket med en gutt som ikke var behjelpelig i det hele tatt, og som sa vi kunne holde kontakt på Mail. Har nå sendt flere Mail uten å få noe respons. Vi blir ikke hos dere, og anbefaler ingen å gå til dere.

Svar fra Hafslund Strøm
25.05.2020 14:56

Hei Marie! Dette forstår jeg at er frustrerende. Med betalingstjenesten Lik Betaling vil vi estimere det gjennomsnittlige årsforbruket, dele dette på antall måneder i året og gi et fast beløp å betale på faktura hver måned. Ved opphør av denne betalingstjenesten vil man, dersom man har hatt et lavere forbruk enn det estimerte, få et tilgodebeløp tilbakebetalt. Dersom forbruket har vært høyere enn estimatet vil man dessverre få et skyldig restbeløp da dette er det faktiske forbruket man har hatt, men ikke betalt for. Ettersom du nevner at dette har vært en avtale som du har hatt hos oss i flere år, vil jeg gjerne undersøke dette nærmere da det kan virke som at det faste beløpet ikke er blitt regulert etter forbruket på måleren din. Jeg ønsker gjerne å komme i kontakt med deg slik at jeg får sett nærmere på denne situasjonen og kommet til en løsning. Ta gjerne kontakt på [email protected] eller på chatten på vår hjemmeside. Den er åpen fra 09 - 15 hver ukedag. Du kan også kontakte oss på vår Facebook-side under "Hafslund Strøm" eller ringe oss på telefon: 21 49 49 49. Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper at jeg hører fra deg slik at jeg får sett nærmere på situasjonen. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (3)

Hafslund Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR