Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hafslund Strøm
2.6
334 verifiserte omtaler
Hafslund Strøm er nå blitt til Fortum
Hafslund Strøm og Fortum er nå samme selskap. Klikk her for å gå til Fortum.

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
334 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Hafslund Strøm trenger minimum 10 omtaler.
22%
Dårlig
22% anbefaler Hafslund Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 334 omtaler om Hafslund Strøm

FILTRER OMTALER
51
18
22
28
215
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Ingen bindingstid, men ett års oppsigelsestid!

Omtale av  Thilo R

Siden jeg driver et enkeltmannsforetak, fikk jeg for noen år siden et tilbud via telefon om å bytte til Hafslund bedriftsavtale. Selgeren ga meg inntrykk av at det var mye gunstigere enn en privatavtale. Jeg spurte om det var noe bindingstid, og fikk svar at "Nei da, overhodet ikke." Da jeg prøvde å bytte strømleverandør ca. ett år senere, fikk jeg opplyst at dette ikke var mulig før om ett år. Riktignok var det ingen bindingstid, men en *oppsigelsestid* på ett år, noe som selgeren aldri opplyste om! Jeg har sagt opp strømavtalen, og venter fortsatt på at oppsigelsesfristen går ut. Dette er ikke bare lek med ord, men ren lureri, etter min mening. Jeg skal aldri bruke Hafslund igjen.

Svar fra Hafslund Strøm
15.04.2021 10:18

Hei Thilo R. Det er svært beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med oss som strømleverandør. Vi har ikke bindingstid/oppsigelsestid på noen av våre avtaler til privatkunder, men for bedriftskunde er det litt annerledes. For bedrifter og enkeltmannsforetak tar vi kontakt om forslag å endre avtalen til Aktiv Bedrift da denne avtalen er gunstigere for dem enn 'Strøm'-avtalen vår. Det skal imidlertidig selvfølgelig informeres om at det er oppsigelsestid på bedriftsavtalene våre, så dersom dette ikke ble kommunisert til deg beklager vi det. Vi vil gjerne komme i kontakt med deg slik at vi kan finne en hyggelig løsning på problemet. Vi kan nås på tlf 21494949 eller vi kontaktskjema på bedriftssiden vår: https://www.hafslundstrom.no/strom/bedrift/kundesenter_bedrift_strom/2026. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (1)

Høyt strøm- og nettleie-pris

Omtale av  Jose M. G

Jeg liker ikke et stort firma som bruker andre firma for å fakturere kunder. Jeg synes at strømprisen er alt for høyt.

Svar fra Hafslund Strøm
15.04.2021 10:12

Hei Jose M. G. Som kunde i Hafslund Strøm blir du kun fakturert av oss for ditt strømforbruk, og vi bruker ingen andre firmaer for dette. Vi vil imidlertid hos flere kunder gjennomfakturere for netteieren din, dersom det er det du referer til. Ved å gjennomfakturere for netteieren mener vi det blir mye enklere for kundene våre, slik at de slipper å motta to forskjellige strømregninger hver måned. Så langt i år har strømprisene vært mye høyere enn i fjor. Samtidig har det kalde vinterværet gjort at vi også bruker mer strøm til oppvarming hjemme. Dette gjør at mange nå dessverre nå opplever å få en høyere strømregninger enn på en god stund. Alle strømleverandører i Norge kjøper strømmen vi leverer til deg på kraftbørsen Nord Pool, det er derfor ikke vi som bestemmer strømprisene. Våre avtalepriser, som fastbeløp per måned eller påslag per kilowattime, har ikke økt. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice dersom du har noen spørsmål, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan. Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebookside Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Beløpsgrense ???

Omtale av  Svein

Har en beløpsgrense som Hafslund/Fortum kan trekke fra. Grensen er 3000 kr. Har aldri vært i nærheten av denne grensen. I dag forlangte Fortum/Hafslund at jeg hever beløpsgrensen. Hvorfor skal man det, når man aldri har vært i nærheten av en slik månedspris ??

Svar fra Hafslund Strøm
15.04.2021 10:12

Hei Svein. På grunn av systembytte hos oss i Februar har fakturaproduksjonen blitt litt forsinket. For at vi skal kunne fortsette videre med normal fakturaproduksjon til samme tid som før var vi nødt for å sende to fakturaer ganske tett opp i hverandre. Dette har også ført til at flere av våre kunder har fått to fakturaer med forfall innenfor samme måned. Av den årsak har vi sendt ut varsel til kunder med AvtaleGiro om å sjekke, og om nødvendig, heve beløpsgrensen. Dette for å forhindre at fakturaer ikke blir betalt uten at kundene våre selv er klar over det. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice dersom du har noen spørsmål. Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebook side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Grei avtale, etter å ha pisket dem

Omtale av  Anders H

Bestilte på nett, når avtalen kom opp på "Min Side" hadde de hengt på "Trygg Hverdag", derfor måtte de piskes!

Nyttig (2)

Restanse-svindel

Omtale av  Karoline N

Tegnet avtale da jeg kjøpte min førte leilighet for halvannet år siden. Uten å sette meg særlig inn i strømprisene godtok jeg et tilbud fra Hafslund hvor jeg skulle betale 450kr i mnd uansett hvor mye strøm jeg brukte. For et par måneder siden sjekket jeg litt nærmere hva andre strømleverandører kunne tilby. Med mitt forbruk på 200-250 kwt i timen skjønte jeg fort at jeg hadde betalt for mye. Byttet dermed til en annen leverandør, fikk spotpris og mer en halverte prisen. I dag fikk jeg plutselig ny faktura fra Hafslund på 1 859kr for "tidligere restanse". Ingen av summene er spesifisert i hva det er, når de er fra eller noe. Bare en lang oppramsing av masse småbeløp som jeg blir bedt om å betale. Dette opplever jeg som rett og slett useriøst og utrygt! Jeg kommer aldri til å tegne abonnement med Hafslund igjen, og kommer til å råde alle mine venner om å styre unna. Makan til svindel!

Nyttig (4)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

God spotprisavtale

Omtale av  Svein T

WebSpot er bra avtale, men vanskelig å finne på deres sider. De forsøker å lede kunder mot dyrere avtaler.

Svar fra Hafslund Strøm
12.04.2021 14:36

Hei Svein T. Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med din webSpot-avtale hos oss. På vår nettside ligger alle våre strømavtaler, inkludert webSpot, listet opp under "Alle strømavtaler". Men vi ønsker selvfølgelig å bli enda bedre, så tusen takk for tilbakemeldingen din, det skal vi ta med oss videre. Har du spørsmål eller liknende om din avtale må du heller aldri nøle med å ta kontakt med vår kundeservice på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebookside Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (1)

blir dyrere etterhvert

Omtale av  Kjersti

Jeg skjønner at det er vanlig blant strømleverandører å ikke belønne langtidsbrukere ved å sette opp prisen med det samme avtaletiden er utløpt. Jeg har betalt 81,36 øre/kWh i hele vinter, og synes det er ufint å sette opp prisene så mye mens man tilbyr andre kunder mye billigere strøm. Jeg har nå byttet til billigere leverandør, og kommer til å legge inn et fast bytte hvert år. det er ingenting å vinne - bare penger å tape - på å beholde et fast forhold til sin strømleverandør. Det som gjorde at jeg nå fikk fingeren ut til å bytte, var en epost jeg mottok der Hafslund takker for at jeg er kunde nok et år - Toppen av frekkhet, synes jeg, når jeg betaler dobbel pris av andre kunder de har.

Svar fra Hafslund Strøm
12.04.2021 14:33

Hei Kjersti. Det er veldig beklagelig å høre at du ikke var fornøyd med din strømavtale hos oss. Vi ønsker selvfølgelig å gjøre det vi kan for at kundene våre skal være fornøyde, og derfor tilbyr vi også 100% Fornøydhetsgaranti som alle våre kunder kan benytte seg av. Ved å ta kontakt med vår kundeservice vil vi alltid gjøre det beste vi kan for å finne hyggelige løsninger, samt ta en dialog for å finne en annen avtale som passer deg og ditt behov bedre. Skulle du ønske å kontakte oss kan vi nås på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebookside Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Gir deg billigste avtalen først når man bytter strømleverandør

Omtale av  Pia

Hadde en kampanje med vanlig spotpris hos Hafslund, sa opp denne da jeg fikk bedre vilkår hos en annen tilbyder. Hafslund ringte og tilbød meg en billigere avtale. Skuffende at den først kom på bordet da jeg meldte overgang til annen leverandør.

Svar fra Hafslund Strøm
09.04.2021 14:38

Hei Pia! Det er selvfølgelig veldig beklagelig å høre at du ikke var fornøyd med avtalen du først ble tilbudt når du ble kunde hos oss. I Hafslund Strøm har vi ingen bindingstider på våre avtaler, og vi tilbyr også 100% Fornøydhetsgaranti som alle våre kunder kan benytte seg av dersom de ikke er fornøyde med avtalen sin. Det eneste du trenger å gjøre er og ta kontakt med vår kundeservice, så gjør vi alt vi kan for å finne hyggelige løsninger på problemet slik at du blir fornøyd. Du kan alltid kontakte vår kundeservice på tlf 21424242, [email protected] eller via vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Helt greit så lenge man velger rett avtale

Omtale av  Torstein

Tok en test og viste seg at jeg hadde billig strøm. Men det er bare pga at jeg aktivt har gått inn for å velge webSpot, og velge bort alle tillegg som Maksprisgaranti, Trygg hverdag, Grønt Valg etc. Med webSpot vil prisen variere i løpet av året, men totalt sett sparer man penger på det. Så med mindre man har en økonomi som ikke klarer dyrere strøm vintermånedene så er dette å anbefale. Synd ikke Hafslund selv dytter deg inn i billigste strømavtale, men velger man denne så har man tydeligvis en av de billigste på markedet (i Oslo) og kan bare holde seg til den.

Nyttig (0)

STAY AWAY FROM THIS SCAM!!

Omtale av  Mat

Please don’t believe anything they say over phone! I was naive enough to believe the customer service lady. She told me that they’ll provide only “nettleie” while I have electricity from Tibber as before. I asked her again and again to confirm that it’s only “nettleie” not electricity that I wanted. She confirmed me tricked me into electricity subscription right away!!! I’m surprised that they are allowed to run such a dirty business in Norway, which is a rather trust based society!! These people have ethics as much as drug dealers!!! Thanks for showing me that there are cheaters everywhere!

Svar fra Hafslund Strøm
28.03.2021 16:37

Hey Mat. We sincerely apologize for this incident. If the conversation has taken place as you write here, we would very much like to get in touch with you. Such cases you describe are not acceptable at all, so we want to report this to our quality assurance department so they can take a closer look at the case and take it further with the person concerned. We depend on this being reported so that we can improve. Therefore feel free to get in touch by sending an e-mail to our customer service at [email protected], or via our chat on our Facebook page Hafslund Strøm. There we answer continuously weekdays between 09-15. Hope to hear from you so we can address this. Sincerely Celine Hafslund Strøm

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

En Bra strømlevrandør

Omtale av  Kjell J. T

Hafslund er en trygg og sikker strømleverandør med god oversikt, men er som regel 5 øre dyrere en de beste i markedet som er et minus

Svar fra Hafslund Strøm
28.03.2021 16:31

Hei Kjell J. T. Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør! Vi ønsker selvfølgelig å være så konkurransedyktige vi kan innen pris. Dersom du har fått eller sett et tilbud hos en annen leverandør som er bedre må du bare ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan se over avtalen/tilbudet og finne en hyggelig løsning! Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via chat på vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Bra App, digital kontakt ok

Omtale av  Asbjørn

Trenger ikke annet enn digital kontakt, den er utmerket med Appen deres.

Nyttig (0)

Usikker

Omtale av  Lc

Jeg har akkurat byttet og ønsker å revurdere siden jeg får et påslag hver mnd for å ha avtalen, noe jeg ikke ønsker.

Svar fra Hafslund Strøm
28.03.2021 16:29

Hei Lc! I Hafslund Strøm har vi flere avtaler å velge i mellom, slik at vi kan tilfredstille de fleste behov. Dersom du ikke ønsker påslag i avtalen din, kan vi anbefale å bytte til webSpot, som er en innkjøpsprisavtale uten påslag i kWh. Kun spotpris + et lavt fastbeløp på 29,90 kr/mnd. Du kan endre til denne avtalen selv via vår nettside www.hafslundstrom.no, eller så kan du ta kontakt med vår kundeservice, så hjelper vi deg. Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via chat på vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Anbefalte en IKKE eksisterende avtale WEB VARIABEL

Omtale av  Jonny

Anbefalte en IKKE eksisterende avtale ,men da jeg ringte beklaget de feilen og rettet opp feilen til den avtalen jeg ønsket.Ble ringt opp av selger etter jeg ønsket tilbud på strøm, men fikk litt trang fødsel.Har bare hatt avtalen i en mnd så er litt tidlig å konkludere.Valgte WEB SPOT som er deres billigste avtale.Vurderer å bytte igjen men har ikke bestemt meg.

Svar fra Hafslund Strøm
19.03.2021 08:44

Hei Jonny. Det er svært beklagelig å høre at du fikk feil avtale, men veldig bra at du tok kontakt med oss slik at vi fikk rettet opp i problemet. WebSpot er absolutt en god avtale. Dette er spotprisavtale helt uten påslag i kWh, så med den betaler du samme prisen for strømmen som det vi gjør. Vi tror og håper at du blir fornøyd med den avtalen, skulle det imidlertid være noe må du selvfølgelig bare ta kontakt med oss. Hilsen Celine i Hafslund Strøm.

Nyttig (1)

Pålitelig

Omtale av  Thu

Bra kundeservice. Hafslund har vært min strømleverandør i mange år. Jeg er fornøyd og jeg stoler på selskapet .

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Sleipe selgere

Omtale av  Håvard

Dette er bare et selskap som roter og kan fakturere 3 regninger på samme mnd finner på utgifter og lurer folk hele tiden. Kundeservice finnes ikke ringer neste dag, og kan finne på å stenge kunde tlf når som helst pga stort antall folk som skal klage, dette er ikke rart da d må finnes utrolig mange som ikke er fornøyd med dette selskapet

Svar fra Hafslund Strøm
19.03.2021 08:44

Hei Håvard. Det er beklagelig å høre om din erfaring med oss som strømleverandør. Vår kundeservice både på telefon og digitalt har hatt ekstremt stor pågang de siste to månedene, så responstiden vår har vært lenger enn den normalt ville vært. Dersom du har mottatt 3 fakturaer på en måned, og har noe du lurer på vedrørende faktureringsgrunnlag, så ønsker vi gjerne å komme i kontakt med deg slik at vi får sett på saken din. Har det skjedd noe feil så ønsker vi selvfølgelig å rette opp i det. Det skal være mulig å komme igjennom på telefon nå, så ring oss gjerne på tlf 21494949.Vi kan også nås på pm via vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mandag-fredag mellom kl 09-15. Hilsen Celine i Hafslund Strøm.

Nyttig (0)

Hafslund Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR