Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 878 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 878 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 877 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 391
515
323
399
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig dekning

Omtale av  Kyrre

Kjøpte ICE-abonnement spesielt for bruk på hytta, hvor det i flg dekningkartet var en svak dekning. Beskjeden når jeg logger inn på en internett er ofte: "Du er ikke koblet til internett". Forsøkte også abonnementet Data frihet, hvor jeg i flg annonsen var sikret opptil 100 Gb datamengder uten ekstra kostnader. Bare bløff og lureri!

Svar fra ice
07.03.2020 08:30

Hei Kyrre, Tusen takk for din henvendelse! Det er veldig leit at du oppfatter dette som bløff og lureri. :-( Data Frihet inkludere 1000 GB og kan brukes i vårt eget nett, ice+. Ni av ti i Norge har nå tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet. Send meg gjerne en e-post til [email protected] om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Abonnement overført fra Komplett til Ice i 2019 - 1GB

Omtale av  Tove

Har vært veldig tilfreds med Ice - det har aldri vært noe krøll. Nå imidlertid, går prisen på 1GB abonnement opp i april fra 129 til 149... Jeg bruker sjelden så mye som 1GB/mnd - skjer bare hvis jeg er i utlandet. Så da synes jeg prisen blir for høy.

Svar fra ice
07.03.2020 08:00

Hei Tove, Tusen takk for din henvendelse! For ice er det, og har det alltid vært viktig å gi kundene våre mest mulig verdi for pengene. Med dette mener vi god kundeopplevelse, god dekning og nok data til konkurransedyktige priser. Da vi kom på markedet i 2015 satte vi ny standard for hva kundene måtte betale for mobildata og vi har bidratt til å presse prisene ned siden. Justeringen vi gjør nå på vårt 1 GB abonnement er den først vi gjør på tre år. Vi vil fremdeles være konkurransedyktige på våre abonnement. Samtidig som vi fortsetter å bygge ut Norges nye mobilnett ice+, for enda bedre opplevelse og styrket konkurranse med tre mobilnett i Norge. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

You pay for no service

Omtale av  Sara

You pay for no service. Sim ordered did not arrive for a month, but you still have to pay for subscription because you order it online and you are already in the system from order date. Made 3-4 contacts with customer service without any success. Very irritating.

Svar fra ice
07.03.2020 07:59

Hello Sara, Thank you for your inquiry! I'm so sorry to hear that you did not receive the SIM-card on time. :-( I would like to investigate this case further. Feel free to send me an email to [email protected] with your full name, the telephone number\customer number and a description of the problems you have experienced. :-) Have a nice day! Kind regards, Cecilie ice.no

Bruk 4G på mobiltelefonen i stedet

Omtale av  May

Trådløst nettverk fra ice er ubrukelig. Når man forsøker å lese Aftenposten e-avis, får man lastet ned de to første sidene, og så stopper det helt opp. Derfor bruker jeg delt nettverk på mobilen i stedet. Da lastes e-avisen ned på laptopen i løpet av få sekund.

Svar fra ice
07.03.2020 07:58

Hei May, Tusen takk for din henvendelse! Så leit at du opplever problemer med hastigheten. :-( Jeg ønsker å undersøke saken nærmere. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Alt virker ok

Omtale av  Odd S

Jeg tror at det er bare et Ice som har abonnement der du betaler 90 kr. mnd. og da kan du ringe fra Norge til eu for 3000 minutter. Bruker du ikke eu avtalen en måned betaler du bare kr. 10.-

Svar fra ice
07.03.2020 07:55

Hei Odd S, Tusen takk for din henvendelse! Det stemmer at vi har en utlandspakke som heter "Ring til EU". Denne pakken koster 99 kroner i måneden, der hvor du får 3 000 ringeminutter og SMS. :-) Dersom pakken ikke er i bruk, blir du kun belastet 10 kroner. Det er flott å høre at du er fornøyd med "Ring til EU"-pakken. :-D Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårlig kundebehandling, dårlig dekning, ustabilt nett"

Omtale av  Valentina

Hvis man er på reise i nord Norge og i utlandet detter det ut hele tiden. Er det flere som har problemer med Ice mobilnett? Det er jo en katastrofe å ha så dårlig mobilnett i 2019.... Aldri mer Ice!!!

Svar fra ice
06.03.2020 11:50

Hei Valentina, Så leit å høre at du opplever dårlig dekning med ditt abonnement! :-( I noen tilfeller kan de korrekte innstillingene på telefonen "hoppe ut", når man reiser utenlands. Da må disse innstillingene legges inn manuelt. Dette har vi en fin og enkel instruks for! Igjen - det er bare i noen tilfeller. :-) Send meg gjerne en e-post til [email protected] om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Dårlig dekning

Omtale av  Nikolai S

Det er dårlig dekning, og detter ut veldig ofte.. noen andre ganger må jeg slå av og på ruteren. Dette har skjedd veldig ofte. Er sånn 2-3 ganger i uka.

Svar fra ice
06.03.2020 11:50

Hei Nikolai S, Tusen takk for din henvendelse! Det er veldig beklagelig at du må ta en omstart på routeren, så ofte. :-( Slik skal det selvsagt ikke være! Jeg ønsker å undersøke saken nærmere. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Betaler rett ut vinduet!

Omtale av  Vilde

Jeg har konstant dårlig dekning og har permanent 1-2 bars når jeg er hjemme i leiligheten min sentralt i Oslo! Føler jeg betaler rett ut vinduet!

Svar fra ice
05.03.2020 11:08

Hei Vilde, Så leit å høre at du opplever dårlig dekning. :-( Slik skal det selvsagt ikke være! Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg. Jeg ønsker å undersøke saken nærmere. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

ice ice baby

Omtale av  Tomas B

Veldig fornøyd med Ice, har hatt dere i flere år. - Størst datapakke for pengene (1006gb til 398kr mnd) - Veldig god kundeservice - Kontant avslag på telefon (INGEN andre tilbyr så høye rabatter uten nedbetaling) - Alltid dekning - Ingen overfakturering når du er tom for data - Alltid riktig pris på regningen! Anbefaler ice varmt! 10/10

Svar fra ice
27.02.2020 10:16

Hei Tomas, Så utrolig gøy å høre at du er fornøyd med både produktene vi tilbyr og kundeservicen vi gir! Vi ble i 2019 kåret til Norges beste kundeservice, og jobber hver dag med å yte den beste servicen for våre kunder, så det varmer mitt hjerte å høre at vi lykkes med nettopp dette. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Kan ikke sende MMS til utland

Omtale av  Firma-Kunde

Ice må vel være den eneste leverandøren som ikke tilbyr en av basistjenestene. Telefon, SMS/MMS er fortsatt basistjenester, men utrolig nok kan man med Ice ikke sende mms ut av landet.

Svar fra ice
27.02.2020 10:13

Hei Firma-Kunde, Tusen takk for din henvendelse! Vi har per i dag ingen avtaler om MMS med andre utlandske operatører enn TDC Danmark. Sender du MMS til ett norsk nummer som befinner seg i utlandet eller omvendt, skal dette fungere. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Fornøyd

Omtale av  Lisa

Bra selskap med stadig gratis extrapakker, bla nå da det var VM, veldig fornøyd både med mitt og datterens abonnement.

Svar fra ice
25.02.2020 12:36

Hei Lisa, Tusen takk for en meget varm henvendelse! Det gjør meg veldig glad av å høre at du og din datter er fornøyd med abonnementet deres og at vi kan glede med en liten datapakke. :-D Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

De holder det de lover

Omtale av  Knut

Enkelt og greit, bra kundeservice uten å prøve å selge dyrere løsninger.

Dårlig dekning og lite data utenfor ice+

Omtale av  Jørgen

Jeg liker mengden data i forhold til pris, men ulempen her er at større data pakker gjelder kun på ice+ nettverket. Med «fri data» har man 1000gb i måneden, men kun på ice+ nett og redusert hastighet på nettet. Deknings messig er ikke ICE så utbredt og man er derfor mere på telia sitt nettverk enn ICE sitt eget Ice+ nettverk

Svar fra ice
24.02.2020 15:17

Hei Jørgen, Tusen takk for din henvendelse! Det stemmer at Data Frihet kun fungerer i et ice+ området (du har også 4 GB i som kan brukes i EU/EØS, fra Data Frihet). Heldigvis har ni av ti i Norge tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet. Med 10 Mbit/s kan du konsumere data på telefonen uten noen problemer og vil oppleve samme kvalitet som med datapakken inkludert i hovedabonnementet. Som et eksempel vil 5 Mbit/s være minimum for å streame en fil i HD-kvalitet. Send meg gjerne en e-post til [email protected] om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Høres bra ut på papiret men...

Omtale av  Olav

Høres ut som et vanlig abonnement på hjemmesiden deres så virker jo like bra som telia og Telenor +++, men! Ice pluss som er deres eget nye nett er ikke tilgjengelig i over 80% av Norge, føles det ihvertfall som. Jeg dobbeltsjekket om ice hadde dekning på hytta før jeg bytta og det stod det at de hadde, når jeg kom på hytta fikk jeg kun inn telia sitt nett. Elendig. Står at jeg har dekning men er bare fra Telia? Får ikke brukt 4Gen min, juks og bedrag. Om du bor i Oslo er det kanskje helt ok, men som alt i verden får du det du betaler for. Det er en grunn til at det er billig.

Svar fra ice
24.02.2020 15:16

Hei Olav, Tusen takk for din henvendelse! Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg. Vi har allerede bygget ut nett til 89% av Norges befolkning, men vi er ikke ferdige. Vi vil fremover være veldig tydelige i områdene vi bygger ut i, og dekningskart og listen vil være oppdatert til enhver tid. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Elendig dekning

Omtale av  Tb

Byttet til Ice i januar. Fra dag 1 har jeg opplevd dårlig dekning i Trondheim. Dro på reise til USA i februar og hadde null dekning i en uke! Da rant det over selvom Ice prøvde å gi noen enkle tips som absolutt ikke funket. Styr unna! Jeg har byttet tilbake til min forrige operatør :)

Svar fra ice
24.02.2020 15:16

Hei Tb, Så leit å høre at du opplevde dårlig dekinig i Trondheim. :-( Abonnementet ditt skal fint fungere i utlandet, men i noen tilfeller kan de korrekt innstillingene på telefonen, hoppe ut, når man reiser utenlands. Derfor må man da legge inn innstillingene manuelt. Dette har vi en veldig enkelt instruks på. :-) Send meg gjerne en e-post til [email protected] om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårlig kundebehandling, dårlig dekning, ustabilt nett

Omtale av  Thor E. H

Mistet dekning over lengre periode, og ellers misfornøyd med ustabilt nett. Spurte kundeservice om en kompensasjon for perioden med nettverks problemer osv, men ble bare møtt med motgang. Så bytter tilbake til Telenor.

Svar fra ice
24.02.2020 15:16

Hei Thor, Så leit å høre at du hadde problemer med dekningen din. :-( Du skal absolutt ikke bli møtt med motgang, når du har hatt problemer med tjenestene våre. Send meg gjerne en e-post til [email protected] om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR