Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Unifon
2.9
926 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
926 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#16
Dårlig
Unifon er rangert
#16 av 22 mobilselskaper
49%
Middels
49% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 926 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
413
52
16
31
414
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

ADVARSEL! Hvis noen ringer og sier de er fra Unifon - legg på med en gang!!!

Omtale av  Ola E

Jeg ble oppringt av en selger fra Unifon i mai og fikk et tilbud om rimelig telefontjeneste fra dem. Selger presenterte dette på en måte som gjorde at jeg oppfattet Unifon som et underselskap av Telenor, bare billigere. Abonnementet jeg hadde hos Telenor på daværende tidspunkt kostet 349, kr/mnd; nå ble jeg tilbudt et abonnement som skulle koste 249 kr/mnd. For meg hørtes dette greit ut og jeg lot meg overtale til å bytte telefoni-leverandør. Det selger ikke opplyste om var at prisen på abonnementet var eks mva, at det ville påløpe et fakturagebyr på 99 kr eks mva, at bindingstiden var 24 mnd og at det ville koste 3.000 eks mva å si opp abonnementet før bindingstidens utløp. Slik det er nå, betaler jeg dermed 440,- kr/mnd, som er nesten dobbelt så mye som det tilbudet ble presentert som, og mye mer enn det telefon-abonnementet jeg hadde på forhånd og med mindre datapakke enn det jeg hadde hos Telenor. I en e-post som kom etterpå var det også et tettskrevet pdf-vedlegg på 9 sider der vilkårene for oppsigelse av avtalen først kom på side 8 og som stort sett handlet om at Unifon ikke hadde ansvar for noe som helst. Jeg ble lurt trill rundt av selger og Unifon i forhold til hva produktet ble presentert som, kostnader og avtalevilkår. Når man i tillegg hører om andres helt likelydende erfaringer er dette rett og slett reinspikka lureri.

Svar fra Unifon
07.08.2023 14:20

Hei Ola, Takk for tilbakemeldingen din. For en liten tid tilbake ble vi gjort oppmerksom på at noen av våre innleide selgere ikke har opptrådt ryddig. Dette har vi nå gjennomført en rekke tiltak for å rydde opp i. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Hittil i år har vi fått over 10.000 nye kunder til Unifon. Derfor er det trist og beklagelig at noen har opplevd at enkelte dårlige salgsrepresentanter har opptrådt klanderverdig på vegne av oss. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Emilie, Unifon AS

Helt utrolig frekke selgere som snakker som om de er fra Telenor

Omtale av  Marie

Styr unna . Jeg hadde så vidt blitt kunde da problemene startet . Jeg kan ikke anbefale dette til noen . Treg og dårlig service og ingen løfter eller avtaler blir holdt .

Svar fra Unifon
07.08.2023 14:19

Hei Marie, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Jeg kjenner ikke til saken din, men ønsker gjerne at du tar kontakt slik at vi kan ta en gjennomgang. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Uredelig markedsføring

Omtale av  Eirik

Jeg ble forespeilet en god månedspris må abonnementet, men oppdaget på første faktura at selskapet uten videre la til et "faktureringsgebyr" som økte prisen med 40%. Det er naturligvis helt uakseptabelt.

Svar fra Unifon
28.07.2023 08:32

Hei Eirik, Jeg ser at du ikke er tilfreds med å ha fått fakturagebyr på din faktura hos oss. Fakturagebyr er helt alminnelig i bedriftsmarkedet. Dette er for å dekke kostnadene til produksjon og distribusjon av faktura og gebyret fremgår av våre kundeavtaler og standardvilkår. Vilkårene våre ligger tilgjengelig her, under «øvrige priser»: www.unifon.no/generelle-priser/ Dersom du mener vi har gjort en feil med din faktura, eller har andre spørsmål knyttet til ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Ulovlig oppsøkende telefonsalg

Omtale av  Pål

Ble oppringt av dette firmaet i dag. Vedkommende sa at hun ringte på bakgrunn av mitt abonnement hos Telia. Jeg har aldri vært kunde av Telia sa jeg. Åh, kanskje du er kunde av Onecall? Nei. Kan jeg spørre hvor du har ditt abonnement da? Da jeg spurte om hvor hun har fått tak i mitt telefonnummer så la hun rett og slett bare på røret!! Det er lov å prøve seg på en spansk en, men jeg ville heller aldri ha opprettet kundeforhold til et firma som benytter seg av salgsmetoder all den tid slik telefonsalg faktisk er ulovlig.

Svar fra Unifon
24.07.2023 19:02

Hei Pål, Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Hilsen Emilie Unifon AS

Tilfreds

Omtale av  Bjørn T

Rask og positiv opplevelse for refusjon av bindingsavtale m Telenor. 3000 kr refunderes som fratrekk ved framtidige faktura til kr 3000 er tilbakebetalt. Opprørt kunde ble blid igjen!

Svar fra Unifon
24.07.2023 19:00

Hei Bjørn, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det at du er fornøyd, gjør oss fornøyd 😊 Ikke nøl med å ta kontakt igjen, dersom det skulle oppstå noe i fremtiden! Hilsen Emilie, Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Føler meg lurt

Omtale av  Espen F. J

Ble oppringt av en selger som ville tilby meg et mobilabonnement til kun 299 per mnd med 12 GB inkludert. Jeg spesifiserte at jeg ikke var interessert i bindingstid eller oppsigelsestid. Fikk til svar fra selger at det var ingen bindingstid eller oppsigelsestid. Det ble ikke informert om alle tilleggsgebyrer. Jeg fikk da tilsendt en sms der jeg skulle svare ja for å bekrefte abonnementet. Da jeg ville avslutte abonnementet var det plutselig 4 mnd oppsigelsestid. Dette fremstår etter min oppfatning som lureri.

Svar fra Unifon
24.07.2023 18:59

Hei Espen, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Jeg kjenner ikke til saken din, men ønsker gjerne at du tar kontakt slik at vi kan ta en gjennomgang. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Super rask og fint service

Omtale av  Ahmed

Jeg er fornøyd med dette abonnementet og Kundeservice, siden vi har byttet til den. Men det er noen ting som jeg er merket. Angående appen: jeg også fornøyd, men hadde ønsket om det hadde mulighet gjenkjenne bedre personen som ringer om de eksisterer på gule side eller noe. Enn å bare se nr, skaper usikkerhet om det er der er kunde eller svar undersøkelser som ringer. Det funker noen ganger, men ikke meste av tlf nr. selv om jeg vet de har ikke blokkert mulighet å søke opp personen. Angående dekning: Det forsvinner eller har vanskeligheter hvis man er i byen eller i transport. Selv om man ikke kjører under en tunnel. For eks. En svær kjøping butikk med flere etasjer. Skjer ikke ofte men plagsomt når det skjer.

Svar fra Unifon
24.07.2023 18:58

Hei Ahmed, Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er veldig stolte av våre kundeservicemedarbeidere som alltid gjør sitt beste for å gi gode kundeopplevelser. Ta gjerne kontakt med oss på 05015 eller [email protected] vedrørende spørsmål om app og dekning, slik at vi får undersøkt saken ytterligere. Hilsen Emilie, Unifon AS

Oppgir ikke i samtale at det er bedriftsabonnement

Omtale av  Merete

Skyhøye gebyr på 750 kr ved forsinket betaling, og sier plutselig når jeg ringer for å klage at de har satt oss som familie opp på bedriftsabonnement!! det ble ikke informert om i salgssamtalen. De har også oppgitt priser ekskl mva, når fakturaen kommer er den høyere enn vårt tidligere abonnement!

Svar fra Unifon
24.07.2023 18:54

Hei Merete, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. For en liten tid tilbake ble vi gjort oppmerksom på at noen av våre innleide selgere ikke har opptrådt ryddig. Dette har vi nå gjennomført en rekke tiltak for å rydde opp i. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Den siste tids hendelser har ført til en grundig gjennomgang med alle som leverer salgstjenester til oss. Dette har resultert i en innskjerping og en avvikling av samarbeidet med selgere vi mener ikke har opptrådt ryddig. Kunder som er forledet eller lurt får naturligvis anledning til å avslutte avtalen med oss helt kostnadsfritt. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Emilie, Unifon AS

Uetisk telefonselskap

Omtale av  Annika

Unifon påstår at de har kvittet seg med selgere som utgir seg for å være fra Telenor, allikevel er det nøyaktig hva jeg ble utsatt for. Ettersom Telenor ofte har ringt med gode tilbud gikk jeg i fellen og ble lurt. Da det i tillegg var et abonnement som skulle stå på firmaet mitt er jeg helt uten forbruker-rettigheter. Det kostet meg over 7500;- kroner for 2 abonnement å komme ut av avtalen og bli kvitt dette telefonselskapet. Det er for meg uaktuelt å være kunde i et selskap som er så til de grader uetisk, selv for en bindingstid på 24 måneder. Jeg opplever å være lurt og svindlet på det groveste og har fått meg en dyrekjøpt lekse, bokstavelig talt.

Svar fra Unifon
24.07.2023 18:52

Hei Annika, Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. For en liten tid tilbake ble vi gjort oppmerksom på at noen av våre innleide selgere ikke har opptrådt ryddig. Dette har vi nå gjennomført en rekke tiltak for å rydde opp i. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Hittil i år har vi fått over 10.000 nye kunder til Unifon. Derfor er det trist og beklagelig at noen har opplevd at enkelte dårlige salgsrepresentanter har opptrådt klanderverdig på vegne av oss. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Hilsen Emilie Unifon AS

Hyggelig kundebehandler 👍😊

Omtale av  Asbjørn M

Er ny kunde nå etter å ha vært kunde for noen år siden og var egentlig fornøyd da, men ble lurt til å flytte.

Svar fra Unifon
18.07.2023 14:53

Hei Asbjørn, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. For oss er det helt avgjørende å ha fornøyde kunder, og det varmer at du kom tilbake til oss. Hilsen Emilie Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Spørsmål om min betaling, abonnement og forrige bindings tid med andre selskapet

Omtale av  Salsacasino D

Fikk rask svar på telefon og tidelig forklaring om mine spørsmål. Veldig fornøyd!

Svar fra Unifon
18.07.2023 14:49

Hei Salsacasino, Så fint å høre at du er fornøyd med vår kundeservice, dette setter vi stor pris på! Vi jobber iherdig med å gi den beste kundeservicen på markedet, og blir veldig glad over å høre at vi lykkes med dette. Hilsen Emilie Unifon AS

Grusomt og lureri

Omtale av  Irene

Du vert lurt inn i noko, som ikkje stemmer.. ingenting er bra med dette selskapet

Svar fra Unifon
18.07.2023 14:47

Hei Irene, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Jeg kjenner ikke til saken din, men ønsker gjerne at du tar kontakt slik at vi kan ta en gjennomgang. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Lov og lyv

Omtale av  Øystein

Hevder å gi de samme vilkår som Telenor, bortsett fra og nevne at hastigheten på data er fullstendig ubrukelig når mengde data er brukt opp Telenor ga iallfall nok hastighet til å lese avisa. Mye trøbbel med selve bytte også… I tillegg er de ekstra datapakkene svindyre. Styr unna.

Svar fra Unifon
18.07.2023 14:44

Hei Øystein, Jeg hører at du ikke er tilfreds med våre tjenester. Ved oppbrukt inkludert data strupes abonnementet til 3Mbit/s, dette gjøres for at overforbruket ikke skal bli så høyt. I ditt tilfelle ville jeg anbefalt deg Data Refill, dette er en tjeneste som sørger for at du aldri går tom for data. Dette er også mer kostnadseffektivt enn å kjøpe datapakker. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice på telefon 05015 for mer informasjon om Data Refill. Hilsen Emilie Unifon AS

Pågående selger - holder ikke løfter

Omtale av  Kari H. M

Ble oppringt av pågående selger som lovte at jeg ikke skulle betale noe for å bryte annen bindingstid. Fikk allikevel 3750 kr på regning for brutt binding. Sen saksbehandling. Har bare fått et saksnummer og ingen beskjed om når saken skal behandles. 99 kr for hver faktura på nett og 248 kr i tillegg om du betaler for sent. Ikke bra ifølge Forbrukertilsynet.

Svar fra Unifon
18.07.2023 14:36

Hei Kari, Først av alt er det leit å høre at du ikke har fått et svar på henvendelsen din. Grunnet ferieavvikling er behandlingstiden noe lenger. Vedrørende fakturagebyr og forsinkelsesgebyr er dette standard praksis på bedriftsmarkedet. Du kan lese mer om våre priser på fakturagebyr ved å følge linken: https://www.unifon.no/generelle-priser/ Ta gjerne kontakt med oss på 05015 eller per e-post til [email protected] ved ytterligere spørsmål. Hilsen Emilie Unifon AS

Enkelt og veldig bra

Omtale av  Bård O. M

Selskapet vårt med over 100 ansatte byttet til Unifon for halvt år siden og har bare positive ting å si. Enkle, oversiktlige løsninger som gjør det enkelt å administrere egne abonnementer. Mere data, og rimeligere for selskapet var drivkraften, men på toppen fikk vi løsninger som var lettere å administrere. Prioritert support gjør at alle i selskapet får øyeblikkelig svar når de trenger å ta kontakt med Unifon noe som var en stor forbedring fra tidligere.

Svar fra Unifon
07.07.2023 08:03

Hei Bård, Tusen takk for din gode tilbakemelding. For oss er det helt avgjørende å ha fornøyde kunder. Derfor at har vi satt oss som mål å bli best i klassen på kundeservice. Det varmer derfor ekstra godt når du er fornøyd med oss. Ha en super dag videre – og ta gjerne kontakt med oss dersom det skulle være noe! Hilsen Emilie Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Hyggelig kundeservice

Omtale av  Hansthomas H

Fungerer fint. Bra kundeservice. Fikk god hjelp. Tok litt tid før jeg fikk svar.

Svar fra Unifon
24.08.2023 13:32

Hei Hans Thomas, Takk for hyggelig tilbakemelding! Det at du er fornøyd, gjør oss fornøyd 😊 Ikke nøl med å ta kontakt igjen, dersom det skulle oppstå noe i fremtiden! Hilsen Emilie Unifon AS

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR