Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 689 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 689 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 689 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
324
210
128
135
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bra bytte.

Omtale av  Hilde

Ruteren fungerer bra med iPhone, I pad og Mac datamaskin. Men jeg får ikke koblet opp Crome cast for TV lenger.

internett kortslutter, funker ikke å restarte ruteren.

Omtale av  Minh

mister nettet annenhver kveld,det har skjedd minst 100 ganger nå. må vente par timer før det kommer opp igjen hver gang. begynner å bli så lei. funker ikke å restarte ruteren, må bare vente timesvis til det dukker opp igjen

Svar fra NextGenTel Bredbånd
26.04.2024 13:58

Hei, Minh! Takk for at du er kunde hos oss, og for at du deler din omtale her på Bytt.no. Jeg forstår godt at det veldig irriterende når nettet faller ut så mye som det du beskriver. Det er jo ikke slik det skal være. Jeg får ikke sett noe mer informasjon enn navnet ditt her, men jeg er ganske sikker på at vi skal kunne finne ut hva som er feilårsaken. Det som er relevant å vite for oss her er hva som skjer med lampene på fiberboksen og WiFi-ruteren din når nettet faller ut. Du kan notere ned, eller ta bilde av hvilke lamper som endrer farge på de ulike boksene. Denne metoden gjør det mulig å finne ut akkurat hvor feilen ligger. Endrer ingen av lampene seg på noen av boksene så tyder det på at det er WiFi-dekning som trøbler. Til akkurat det problemet har vi samlet mange gode tips her: https://www.nextgentel.no/tips/darlig-dekning-les-vare-5-beste-tips-for-bedre-wifi-dekning Ta kontakt med oss på telefon 98707979 når du er hjemme slik at vi kan finne en løsning på problemet 😊 Takk igjen for at du er kunde hos oss, og ha en flott fredag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Fungerer godt.

Omtale av  Rolf J

Det har vært utmerket så langt. Det eneste var noe med fakturering 1 mnd. Fikk faktura både fra Telenor. Det var litt vanskelig å forstå.

Gode Forberedelser

Omtale av  Jan E

Lettvint med god bruksanvisning. God dekning og design

Selger som lyver, dyrere enn de andre, ligg unna

Omtale av  Magne

Selger løy om mengde data og priser, og oppkoblingsdato. Aldri få tilbud pr tlf. Oppkoblingsdato forsinket med 2 mnd fra det som var lovet av selger, og et helt styr med mange MANGE runder på chat og tlf for å få fortgang i oppkobling. Ingen oppfølging, og alt for kort agrerett ( 14-dagers agrerett og 5000 for å komme ut av knipa etter det) Jeg føler meg lurt! Styr unna!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

dårlig

Omtale av  Leif

Etter under to uker har signalet falt ut to ganger, ene gangen borte i ca. 13 timer

Fornøyd

Omtale av  Bk

God support i overgangsfasen. Jevnlig oppdatering underveis frem til byttet. Alt gikk smertefritt, når vi switchet over. Alt ihht plan egentlig.

Ikke helt fornøgd,

Omtale av  Henrik

for llite sport. eg savnerNrk sprt qg Tv2 spot Elers er eg fornøgd sjølm eg ikje har hatt doke så lenge.

Dårlig kundeservice

Omtale av  Camilla

Forferdelig kundeservice, prøvde å komme med et tilbud, sa jeg ikke var interessert fordi jeg ikke ville ha bindingstid i et år for under 100kr i rabatt, og spurte hvordan det ville være hvis man bryter ut av bindingstiden da ville det bli billigere å beholde det jeg har idag, da kom vedkommende med et OK tilbake og svarte ikke mer. I tillegg når jeg hadde stått 35 minutter i telefon kø og da valgte de å legge på når jeg hadde komt meg ned fra 44 til 18 i køen!

Nei, takk

Omtale av  Mimi

Sagt opp pga pris og dårligere vilkårene enn Telenor. De vil at jeg returnerer ruter (5 år gamel og betaler frakt selv. Merkelig. Og man må betale for "leie" av ruter så den er nedbetalt flerebganger ila de årene

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Null internett på måneder

Omtale av  Mathias

Internett har ikke funket på månedsvis. Ingen hjelp å få. Har ringt flere ganger og ingen kommer for å hjelpe.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
19.04.2024 13:28

Hei, Mathias! Takk for at du tar deg tid til å legge igjen din omtale her på Bytt.no 😊 Veldig kjedelig å høre at du opplever at internett ikke har fungert på så lang tid. Vi lever jo av å levere internett så når det ikke fungerer har vi ikke gjort en god nok jobb. Vi har kort ventetid på telefon hos oss, så du skal kunne komme i kontakt med en dyktig kollega av meg på telefon 987 07 979 som kan hjelpe deg med å finne en løsning på problemet. Vi er også tilgjengelig på chat via MinSide som du har tilgang til som kunde 😊 Håper at vi hører fra deg slik at vi kan finne en løsning! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Funker som forventet

Omtale av  Geir M

Funker stabilt. Ble installert tidligere enn annonsert

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.04.2024 10:37

Hei, Geir! Takk for at du legger igjen din omtale av oss her på Bytt.no. Og ikke minst - takk for at du har blitt kunde hos NextGenTel 😊 Når du forteller at alt fungerer stabilt er det som musikk i mine internett-ører. Det er akkurat det vi jobber med hver dag for å få til. Stabilt nett med høy kvalitet, bare billigere. Så skader det selvfølgelig ikke at installasjonen gikk litt raskere også 😃 Om du opplever noe problemer, eller ønsker rådgvinging fra oss, er vi klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979. Takk igjen for at du har blitt kunde, og ha en flott mandag 😊 Beste hilsen Martin, NextGenTel

Bruk de om du er tålmodig og kan vente 4-5 måneder på svar!

Omtale av  Kjell

Bare rot, gjør de feil på faktura kan de ikke kreditere. tok over 4 måner og få svar fra de, etter 10 sendte mail, og fler telefoner.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
26.04.2024 14:17

Hei, Kjell! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no, og for at du er kunde hos oss 😊 Rot, ventetid på 4-5 måneder, og ingen kreditering ved fakturafeil forstår jeg er veldig frustrerende. Det er heller ikke sånn det skal være hos oss. Vi har en normal behandlingstid på 2-5 virkedager dersom du sender inn en sak til oss via MinSide. Og fakturafeil skal vi selvfølgelig rydde opp i ved å kreditere det beløpet som er feil. Jeg får ikke sett noe mer informasjon enn fornavnet ditt her på Bytt.no, men send meg gjerne en mail på [email protected] med litt mer informasjon om ditt kundeforhold. Da kan jeg se nærmere på dette for deg 😊 Takk igjen for at du er kunde hos oss, og ha en riktig fin fredag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Ikke helt fornøyd

Omtale av  Tore G

Routeren er ikke sikker (åpent nett), kan ikke legge inn password. Dessuten står den kun og blinker blått. Appen er fulgt til punkt og prikke.

Grei leveranse, men selgere som lyver om pris, uten at selskapet ønsker å ordne opp.

Omtale av  Adrian

Kjøpte fiber 300/300 uten utstyr (modem/router) då eg har sjølv av høy kvalitet. Fekk tilbudt ein pris frå selgar, og blei forsikra om at sidan eg ikkje skulle ha noko utstyr frå dei, kun link til mediaconverter, ville introprisen vedvare etter dei første 12 mndane. 12 mndr/1år seinare har linja vore bra stabil, men selger har tydeligvis overlegent løyet til meg når det kom til prisen. Den blei jekka opp no, og tross at kunne vise til skriftleg dialog som viser til tilbod frå selgar, var det beste Nextgentel kunne tilby 12mndr binding, mot at prisen bare gjekk opp halvparten so mykje. Useriøst firma.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Kaos og forvirring.

Omtale av  Ivar G

Får ikke koblet TV til pc.ingen kobl skjema for de forskj.komp. Gammel 'epost satt som standard med glemt passord Får ikke bytte.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
26.04.2024 13:28

Hei, Ivar! Takk for at du legger igjen din omtale her på Bytt.no 😊 Jeg kjenner ikke til helt hvordan du har prøvd å koble tv til pc-en din, men det skal ikke være værre enn at du kobler en HDMI-kabel fra pc til tv. Dersom du tenker på å koble til tv på det trådløse WiFi-nettet så skal det være en funksjon i innstillingene på tv-en som gjør at du kan koble til WiFi. Vi anbefaler alltid å koble til tv på nettet med en internettkabel av typen CAT6 eller nyere. Da får du den mest stabile tv-opplevelsen 😊 Dersom du er usikker på hvordan du kobler din tv-modell til WiFi anbefaler jeg å ta kontakt med produsenten av tv-en, slik at de kan hjelpe deg med akkurat din spesifikke tv-modell. Du finner også litt informasjon på hjelpesidene våre her: https://hjelp.nextgentel.no/wifi/koble-til-wifi-p%C3%A5-1-2-3 Takk for at du er kunde hos NextGenTel, og ha en flott fredag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Forrige
Side 1 av 106

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR