Det lønner seg å sammenligne
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

Brukskonto fra DNB Bank

Les alle 57 omtaler og erfaringer om brukskonto fra DNB Bank

57 omtaler
DNB Bank Brukskonto
Rangert #13 av 13
innen brukskonto
Middels
3,1
AV 5
2,7
Kundetilfredshet
Middels
2,9
Kundeservice
Middels
2,8
Rådgivning
Middels
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 57 omtaler om brukskonto fra DNB Bank sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
DNB Bank?
skriv omtale
FILTRER
Brukskonto
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av DNB Bank
Hva synes du?
"De bryr seg ikke"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
2 / 5
Susanne
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg hadde min hovedbank hos DNB fra 1987- ca 2000. Trofast kunde.
Da jeg vurderte å bytte pga DNB har dårlig rente ga de meg ikke et bedre tilbud. Selv om jeg var kunde i flere ti-år 😕 Dårlig! Jeg byttet..

1 synes denne omtalen er nyttig
"Gebyr på debetkort!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Grethe
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg ble nå fakturert for 275 kroner for Visa på mitt debetkort til min brukskonto. Etter å ha chattet med Julie, og fortalt at jeg ikke ønsker visa på mitt debetkort, sier hun at det ikke er mulig å ha kort uten visa. Hun sier at hun kan melde ut kortet mitt om jeg ikke vil ha det. Jeg ønsker kun et debetkort uten visa, siden det er det de sier de fakturerer for. De sniker inn gebyrer alle steder.

1 synes denne omtalen er nyttig
"En av norges dårligste banker"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
1 / 5
Gerd T. S. P
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

De flår deg på gebyrer... Og har en banksjef som ikke hadde hørt om Luxenburgavtalen!!! Den hørte jeg om for minst 15 år siden, så man må da være temmelig tett i pappen for ikke å få med seg det.
Mulig det er bra bank hvis man skal plassere store beløp og har barn som trenger jobb i bank osv...

2 synes denne omtalen er nyttig
"Etisk forkastelig med lite omtanke om sine kunder"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Kåre
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Har dessverre kun dårlig erfaring med DNB. Det er en rekke ting jeg ser etter i en bank.
1. Banken skal vise omtanke og fremstå som en service til sine kunder, her bommer DNB helt. Banken har en elendig nettbank som støtt og stadig er nede. Selv etter en rekke kommentarer fra kundene i de siste årene har ingenting endret seg. Like så kan det sies om mobilbanken.
2. Banken forvalter pengene mine etisk riktig (i hvert fall unngår kjente etiske overtrampt). DNB har vært i søkelyset for en rekke etisk forkastelige handler og forvaltninger av pengene mine. Alt fra Panama Papers til Dakota Access Pipeline. Her må DNB rydde opp.
3. Banken har ingen spesielle tilbud som gjør opp for de forrige 2 punktene, og det er dermed like greit å bytte bank.
4. Og bare for å slenge med poenget til slutt... Jeg venter enda på en bank som overfører penger i helgene!

2 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Stian
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Veldig misfornøyd med DNB. Dårlig kundeservice. Treg hjelp. VELDIG dyrt.

Rett å slett ett selskap som ikke bryr seg om kunden, men vil tjene masse penger.
Aldri igjen :)

1 synes denne omtalen er nyttig
"Økt boliglånsrente og gebyrer"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Truls
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Syns de er for dyre ift. konkurrentene. De økte nå renta uten at styringsrenta er rørt. Bruk av VISA burde være gebyrfritt i 2016! De gjorde totalt ran via mellomfinansiering ved boligkjøp. Snart ingen filialer igjen. Dårlig etikk mtp. rørledningen i USA, skatteparadisene i Panama osv osv...

3 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig kundeservice, både på bank og forsikring"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
2 / 5
Per
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Dette er primært en omtale om kundeservicen til DNB.

Forvent lang ventetid på kundeservice. Hjelper lite om nummeret er åpent 24/7 om de ikke svarer. I tillegg høres kunderådgiverne ut som de helst ikke vil at du skal ringe. Kjenner noen som har platinum visa, og disse kommer alltid til en rådgiver i løpet av sekunder og får god service. I ganske stor kontrast til vanlige kunder.

Når det kommer til bilforsikring, tilbyr de også veihjelp. Den ene gangen jeg trengte dette, ble jeg lagt på to ganger av serviceagenten.

"Kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Anom
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Rett og slett forferdelig kundebehandling.
Virker som du fornærmer hele familien deres på selv de enkleste spørsmål.

"DNB er Norges dårligste bank"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Hanne
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har hatt lån hos DNB i årevis, men har bare hatt problemer med banken. Håpløst hvis man ikke klarer å betale lånet til rett tid. Da for du straks Lindorff på nakken. Jeg har et lite lån og hus som er verdt flere millioner. Har aldri hatt så store problemer med noen andre banker. Skal du ta opp lån, så velg andre banker. DNB er verstingen på markedet.

"For store til å ha kontroll"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
1 / 5
Kristian
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

OK tjenester, produkter og priser selv om betingelsene aldri er av de beste i klassen. Raske og trivelige på 04800. Litt rot er det imidlertid. Trengte 3 forsøk på å få scannet passet mitt, og selv etter dette greide de aldri å sende meg kodebrikke til BankID.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig service, dårlig bank!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Linn T
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Vil bytte bank da kundeservicen er elendig og de sitter og holder på pengene mine, noe de ikke har rett på!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Kunde i 23 år. Ikke lenger."
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Daniel G
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

DNB klarte å rote til en kjempe enkel sak: åpne en bankkonto for min datter. Det er ikke mulighet å komme i dialog med kundeservice. De sender mail. Du kan ikke trykk på "reply". Nei, da må du sende ny melding, og får da en annen respons. Ikke noe historikk. Og hvis du ringer kan de ikke hjelper deg heller. Da ble jeg henvist til bransjen - men det stengte de jo...

Da jeg sendte mail hvor jeg sa at på grunn av denne saken så vurdere jeg å si opp kundeforholdet mitt fikk jeg svar "Det var leit. Velkommen tilbake."!!!
Reiste ikke en finger for å få ordnet opp.... Ha det bra DNB.

Dyrt boliglån var det og. Har byttet til Storebrand. Desidert dårligere nettbank (DNB har markedets beste løsning etter min mening), men den desidert beste renter!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Helt forferdelig og rotete å følge opp saker"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
3 / 5
Fitaw A
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Dårlig erfaring da jeg prøvde å åpne konto for mine barn. Det verste var at de ringte aldri tilbake når de lovet å gjøre det, og veldig treg med respons da jeg sendte mail for fortelle dem om hvor dårlig deres behandling av saken var.
Du får en følelse av at de ikke bryr seg i det hele tatt. :-( Jeg har vært kunde av DnB så lenge jeg kan huske men har jeg fått nok. Jeg bytter bank!!!

2 synes denne omtalen er nyttig
"Kundevennlige og konkurransedyktige"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Matcher og tilbyr lavere boliglånsrenter enn andre banker, basert på søk. God kundeservice døgnet rundt, bra nettbank.

"Kunder er noe dritt!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Arnie
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

*Ble en gang rådet av kunderådgiver til å ta opp lån og plassere i "sikre fond". Tapte så godt som alle pengene.
*Ble seinere rådet til å selge eiendom med tap, da DnB ville låne meg de pengene jeg trengte for å dekke inn tapet. Da salgspapirene var ferdig underskrevet, sa kunderådgiver at de aldri hadde lovet noe.. Fikk ikke lån. Det ga oss flere år med blodslit for å "komme ovenpå igjen. "
* 7-8 år seinere ble et kredittkort overtrukket med ca. 300,-. Dette var gebyrer etc. Jeg hadde ikke helt fulgt med på dette kortet, siden det er svært lite i bruk, og innbetalte beløpet et par uker for seint. Da innbetalingengen var gjort, var kortet innenfor kreditrammen bruksmessig, men DnB truer likefullt med inkasso, rettslig inkasso og nekter å "friskmelde" kortet.

Kunde siden barndommen, men ikke imponert!

2 synes denne omtalen er nyttig
"God til det jeg ønsker av min bank"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

God servise og hjelpsom ved vanskeligheter. Jeg er i det hele godt fornøyd med banken.
Det som kunne bli bedre er min bruk av banken. Jeg er snart 90 år og mye er bedre enn det vi drev med i mine beste dager. Hadde jeg begynt med bank virksomhet på den nye måten, hadde jeg nok utnyttet mulighetene til mere avangsert bank virksomhet.

"Svært dårlig kundebehandling!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Alex
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Når man ringer og etter en lang ventetid, så er de som jobber der ikke lyst til å snakke med deg, de er raske til å legge på, og det føles som om de bare ønsker å avslutte samtalen raskest mulig, og det har jeg opplevd mange ganger og kjenner flere som har opplevd det samme.

1 synes denne omtalen er nyttig
2 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Nikolai
27.07.2016 14:30
1 synes dette svaret var nyttig
Hei, dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Først når en ringer så kommer det beskjed om "som spesielt viktig kunde vil du bli satt videre til neste kunderådgiver" og deretter så hjelper de til med alt, hele døgnet.
1 synes dette svaret var nyttig
Arnie
09.08.2016 14:13
Som jeg skulle sagt det selv. Sitter igjen med opplevelsen av at kunder er noe dritt. DnB er ødelagt av stordrift og hensynsløshet i forhold til kunden.
"Super bank alltid tilgjengelig"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Har vært kunde i DnB i 2 år nå, både som bedriftskunde og privatkunde. DnB er alltid tilgjengelig for hjelp og strekker seg langt for å gi de beste tilbudene når noe annet kommer opp. Har ingenting negativt å si om DnB som bank både privat og for bedrift da dette er et utmerket selskap med kompetente ansatte. Anbefales på det sterkeste.

"Høy lånerente som spretter opp hvis man ikke passer på mm."
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
2 / 5
Ivar
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ble med over til DNB fra postbanken som jeg var veldig fornøyd med. Ei så med DNB. Raske til å sette opp lånerenten, trege til å sette den ned. Personlig rente spretter opp hvis man ikke passer på. Avsløringene fra Panama-papirene bekreftet inntrykket. "Rådgiverne" er vel så mye selgere.

"God tilgjengelighet, men nokså dyrt"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
3 / 5
Lasse
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettbanken er god, har mange kjekke funksjoner og kundeservicen på chat er upåklagelig. Jeg syntes imidlertid at banken priser tjenestene sine for høyt. Dette gjelder både rente og gebyrer.

"Upersonlig storbank"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
3 / 5
Jan W
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

DNB har glemt at det er lojaliteten fra kundene som har skapt dagens DNB. Har hatt kundeforhold i over 25 år, men blir behandlet og gitt betingelser som om jeg skulle hatt kundeforhold i 25 min. Nettbanken er altfor ofte ute av drift, eller har problemer. Det inngir ikke tillit og må forbedres.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Ikke bra, må betale for å sette inn penger å betale for å ta ut egne penger"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Ernst J
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Får en inn penger tidlig i en mnd. Fåren ikke beskjed før på kontouskrife midt i neste mnd, for dårlig. Har det ikke vert for att en kan ta ut penger hos postbudet mot betaling kr. 10 så har jeg kuttet forbindelsen, ingen rente ut 0, 10, 20, 0 rente inn, bare gebyrer. Dårlig bank!

1 synes denne omtalen er nyttig
"DNB er banken min det"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Har fått all den service jeg har hatt behov for både ved bruk av data og ved personlige møter her i Mosjøen. Han fått nødvendig veiledning i spesielle situasjoner og fått råd som har vist seg og holde godt.

"Skuffet"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
3 / 5
Evelyn
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Synes det er dårlig gjort at de stenger så mange bankene i distriktene og si opp 600. Overskudd ifjor var på hele 12 billarder! Tenkt å bytte bank, få bedre innskuddsrenter andre steder.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Bedre kundebehandling å møte kunden øye til øye"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
3 / 5
Margit B
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bra: Grei oversikt på alle månedlige utskrifter. Det gir problemer for mange i sær eldre kunder når de nå legger ned mange filialer. Mange behersker ikke data eller mobiltelefon og føler seg helt hjelpesløse. Flere kunder vil bytte bank etter en tid. Jeg har ingen problemer med data med mine 75 år. MEEEN!!

1 synes denne omtalen er nyttig
Forrige side 1 2 3 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om DNB Bank
Skriv omtale
UTFORSK BANKER
Utforsk 13 andre banker og del dine erfaringer
Alle banker
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode banker innen personlig økonomi.
Alle bransjer